Wysyłanie świątecznych życzeń

etykieta biurowa wysyłanie życzeń savoir-vivre DSK Experts

Wysyłanie świątecznych życzeń

Święta tuż, tuż, wybieramy ostatnie prezenty, niektórzy już rozpoczęli przygotowania potraw wigilijnych, zostało jeszcze złożenie życzeń najbliższym oraz firmom współpracującym, klientom i kolegom z pracy. Czas na wysyłanie życzeń.

Wiele osób przesyła życzenia drogą elektroniczną, jeśli i Ty do nich należysz zadbaj o to, by nie były to te same życzenia, co w zeszłym roku. Warto napisać je samodzielnie, od serca, pomyśleć o osobie, której chcemy złożyć życzenia. Unikaj wysyłania ogólnych życzeń jednym mailem do wielu osób.

Tradycja wysyłania papierowych kartek świątecznych pomału zanika. Mimo to, będę Was namawiała do jej podtrzymywania. Niezwykle przyjemnym jest otworzyć skrzynkę i znaleźć w niej piękną kartkę świąteczną, z osobistymi życzeniami. Można się na chwilę zatrzymać w przedświątecznym zgiełku i pomyśleć o nadawcy życzeń.

Warto samodzielnie napisać życzenia zamiast korzystać z tych gotowych, nadrukowanych na kartce. Jeśli już takie tam są, to dopisz coś od siebie, a już na pewno nie zapomnij o podpisaniu tych życzeń. Nie ma nic gorszego niż dostać masową kartkę, której nadawca nawet nie podpisał. Wówczas zamiast robić dobre wrażenie, takie życzenia skutecznie zepsują opinię o nadawcy, firmie od której przyszły i o całym zespole tam pracującym.

Wybierając kartki, które będą wysyłane do partnerów biznesowych i klientów, lepiej unikać tych z motywami religijnymi, by nikogo nie urazić. Bezpieczne są z motywem choinki, bombek i innych ozdób świątecznych oraz noworoczne.

I jeszcze jedna rada. Wysyłając tradycyjne karki, nawet jeśli wysyłamy je w dużych ilościach, warto zadać sobie trud i nakleić świąteczny znaczek pocztowy. Doda to osobistego akcentu w przeciwieństwie do ofrankowanych maszynowo kopert czy kartek. Miłym akcentem będzie też odręcznie zaadresowana koperta, jeśli nie masz na to czasu, możesz to zlecić komuś innemu. Pamiętaj, wydrukowane adresy na kopertach lub etykietach są bezosobowe.

 

Dorota Szcześniak-Kosiorek
info@dskconsulting.pl

Trener profesjonalnego wizerunku, etykiety biznesu, komunikacji i autoprezentacji z wieloletnim doświadczeniem. Doradca wizerunku osobistego, kolorysta. Założycielka grupy szkoleniowej DSK Consulting. Uczestnikom szkoleń, warsztatów i spotkań indywidualnych pomaga budować skuteczne marki osobiste, by osiągali lepsze rezultaty zawodowe i osobiste.